بیست و شش

من هم از همه اهل زمین دلگیرم...

بیست و شش

من هم از همه اهل زمین دلگیرم...

سرماخوردگی

تمام سلول های بدن برای فعالیت نیازمند اکسیژن هستند. این گاز از طریق دستگاه تنفسی و گردش خون به بدن می رسد و دی اکسیدکربن که محصول زائد فعل و انفعالات در بدن است نیز به وسیله همین دستگاه ها از بدن خارج می شود.

اکسیژن از طریق دیواره ریه ها به درون سرخرگ ها انتشار می یابد تا در سراسر بدن انتقال پیدا کند. دی اکسیدکربن نیز برای خروج از بدن، از طریق سیاهرگ ها به درون ریه ها منتشر می شود و وارد هوای بازدم می شود.

سلامتی مجاری تنفسی وابسته به دریافت هوای فاقد میکرب و آلودگی است. بیش از 200 نوع ویروس شناخته شده که بر دستگاه تنفسی فوقانی اثر می کنند و سبب سرماخوردگی می شوند. در اغلب موارد، سرماخوردگی ها خفیف بوده و به طور معمول در طی یک هفته بهبود می یابند.


پ.ن.من الآن سه روزه که مریضم.

پ.ن.1. اصلا اکسیژن چی هست؟!

پ.ن.2.برگرفته شده از یک داستان تخیلی!

نظرات 3 + ارسال نظر

اول :)
۲۰۰ نوع ویروس ... زیاده که!
۱: خوب میشید
۲: اصلا شما اکسیژن را به من نشان بده :)
۳: ئه فک کردم مطلبتون علمیه!

مطلب علمی بود.

بلا دور باشه دوستم
بیا برات سوپ بپزم توش کدوحلوایی بریزم دوستم

مارا به خیر تو امیدی نیست
شر مرسان لطفا

واقعا اکسیژن چی هست تو این هوای آلوده ی تهران ؟!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد